
Зарядка для авто
акумулятора – прилад для цілковитого заповнення заряду батареї. Живиться
найчастіше від електромережі, але буває, що й від прикурювача. Принцип їхньої
дії буває різним:
1.
Перетворення змінного струму на постійний –
швидке і повне заряджання, але через перегрів електроліту ресурс зношується
швидше.
2.
Перетворення змінного струму на постійну
напругу – повільне і дбайливе, але неповне заряджання, оскільки ближче до
фіналу сила струму падає.
3.
Комбінований – спочатку використовується
постійний струм, а в кінці - постійна напруга. Спосіб подовжує термін служби
АКБ.
Залежно від використовуваної технології виділяють ЗУ:
•
трансформаторні
•
інверторні.
Перші, відверто кажучи, доживають своє – ще зустрічаються
у продажу, але в усьому поступаються другим. Трансформаторні моделі великі й
важкі, основний їхній недолік – не перетворена частота. Інверторні
пуско-зарядні пристрої (або мікропроцесорні) – навпаки, легкі, портативні,
зручні. Замість трансформатора тут – мікропроцесорна плата, а заряджаня відбувається
за допомогою імпульсів. Ще вони повністю автоматизовані і мають кілька рівнів
внутрішнього захисту. Наприклад, від короткого замикання.
З якими АКБ сумісні ЗУ?
Не всі ЗУ універсальні. Деякі сумісні тільки з певними
типами АКБ. Але акумулятори бувають різними: свинцево-кислотними, залитими,
гелевими, сухозарядженими. Відповідним чином маркуються на корпусі: WET, GEL,
AGM, MF. І вимагають різного підходу. Наприклад, WET сумісні з усіма видами ЗУ.
А GEL потребують варіанту, який не буде заряджати в швидкому режимі. Крім того,
використання невідповідної моделі може стати причиною здуття АКБ типу GEL, AGM,
MF. Тут потрібно або чітко стежити за сумісністю ЗУ та АКБ, або все ж купити
пуско-зарядний пристрій для авто універсального типу, що вміє заряджати всі
батареї без винятку.
Додаткові можливості
Таких можливостей, крім основної функції, – близько двох
десятків. Одні зустрічаються у більшості моделей, інші – лише у деяких. Часто
зустрічається:
•
Захист від перезаряджання – автоматично вимикається,
якщо акумулятор заряджений повністю.
•
Захист від короткого замикання захищає від
поломки, якщо на клемах відбувається коротке замикання.
•
Захист від перегрівання – вимкнення, якщо
температура перевищує порогове значення.
•
Індикація – допомагає відслідковувати процес
заряджання. У більшості моделей індикатори світлодіодні, але існує й приладова
індикація.
•
Прискорене заряджання - заповнення заряду за
кілька годин, замість доби.
Серед менш поширених опцій:
•
Режим десульфітації – відновлення глибоко
розрядженого акумулятора;
•
Амперметр і вольтметр;
•
Тест працездатності;
•
Зміна сили струму;
•
Пульт ДУ.
Також зустрічаються моделі із вбудованим ліхтариком, щоб
легше працювалося в темряві. Зверніть увагу – температурний режим у зарядних
інакший, ніж у пускових. Повноцінне заряджання може відбуватися за температури
5° C і вище. Тому в зимовий час АКБ краще заряджати в теплому приміщенні.
На що звернути увагу перед придбанням?
Обираючи, дивіться на:
1.
Сумісність зарядного й типу вашого АКБ.
2.
Відповідний вольтаж. Напруга акумулятора
мопеда, мотоцикла – 6 В, легкового автомобіля будь-якого типу – 12 В,
вантажного автомобіля – 24 В. Обирайте модель, розраховану на роботу в мережі з
відповідною напругою.
3.
Достатня ємність. Показник ємності вказує на
величину струму, яку акумулятор віддає за годину. Найпростіший спосіб – обирати
модель ЗУ та акумулятора з приблизно рівною ємністю. Але краще мати хоча б 10%
запас потужності.
Якщо купити
зарядний пристрій для авто грамотно, ним можна користуватися роками і
десятиліттями. Тому радимо обирати вдумливо, не поспішати. А коли виникнуть
питання або засумніваєтеся, напишіть нашим менеджерам. Можливо, ви витратите
більше часу на обговорення, зате напевне отримаєте працездатний продукт.